Kontakt och akut jour

Felanmälan

OBS! För att förenkla vår ärendehantering ber vi er i första hand om möjligt skicka in förfrågan via vårt webbformulär.

Kundtjänst

Mån – tors 08.00 – 16.00 och fre 08.00 – 14.00 (lunch alla dagar 11.00 – 12.00)

Telefon till Sophie på kundtjänst:
08-580 119 50

E-post till Sophie på kundtjänst: kundtjanst@efsab.se
EJ för felanmälan!

Här får du hjälp med:

  • Felanmälan via telefon
  • Hjälp och råd
  • Nyckel passagebehörigheter
  • Lokalbokningar
  • Garagekontrakt
  • Försäkringsärenden
 

Sommar 2023

Äntligen är sommaren här igen och vi på EFS AB börjar ha våra semestrar.

Vi går ner på halv styrka under sommarveckorna 27-34 och det betyder att 
under den här perioden kommer vi prioritera akuta ärenden och själva fastigheterna.

Under veckorna 29-31 och 33 kommer kundtjänst att vara stängd och kopplad till vår externa telefonpassning. 
De kan inte svara på specifika saker rörande era ärenden men de tar emot och lägger ut felanmälningar i vårt system. 
Här via vår hemsida kan ni även göra felanmälan dygnet runt.

Vi önskar er alla en riktigt skön sommar!

Akuta Jourärenden

Jouren är bara tillgänglig utanför våra kontorstider, dvs mån-tors 16.00-07.00, fre-mån 14.00-07.00.

Arbetsbil i vitt med loggor och kontaktinfo från EFS AB

OBS! LÄS DETTA Innan du ringer jouren!

Klicka på rubrik nedan för att läsa mer

När du ringer EFS-jouren för utryckning nätter och helgdagar har du någon av våra servicebilar på plats redan efter en liten stund. För dig som bor i bostadsrätt gäller vissa regler.

Dessa utryckningar är av förklarliga skäl mycket kostsamma, och jourbil skickas endast på fel som kan anses utgöra en överhängande risk för byggnaden eller fastighetens olika system. (Driftsfel, läckage, översvämning, strömavbrott, inbrott, sabotage på fastighetens installationer etc.)

Några föreningar har bestämmelsen att du som boende skall kontakta någon i styrelsen först, därefter tillkallar styrelsen vår jourbil. I de fall där detta gäller har du som boende erhållit styrelseinformation om just detta. Se portanslag i trapphus eller på resp. förenings hemsida.

Vänligen se avsnitten på sidan ”Ansvar och betalning” i huvudmenyn.

Vi rycker inte ut på fel som ej bedöms akuta och som kan vänta till påföljande arbetsdag med åtgärd. Speciellt gäller detta för saker som den boende har underhållsansvaret för. När ett joursamtal inkommer avgörs om detta är ett verkligt jourärende och ett fel som är av akut art. Den boende kan givetvis ändå få en utryckning, men betalar då också den uppkomna utryckningskostnaden själv.

Detta sparar onödiga utgifter för föreningen och därmed också för alla boende! Jourbilen skickas inte heller ut för hissfel, om fastigheten har ett avtal om service med hissfirma. Detta gäller även installationer av bredband, kabel-TV och andra specialtjänster som i allmänhet alltid har externa serviceavtal med leverantören eller dennes servicepartners. Där skall alla hiss-, bredbands- eller TV-fel anmälas direkt till det aktuella serviceföretaget och inte till EFS!

Jouren är en tjänst för akuta och allvarliga fel som måste åtgärdas omgående nätter och helger. Ring ej jour om det inte är akut för fastigheten!​

Inom Järfälla har du i allmänhet bilen på plats inom 15 – 40 minuter!
EFS AB bemannar alltid jouren med egen personal.

Fastighetstekniker

Så här ser våra medarbetare ut!

Ekonomi & Fakturafrågor

Lena Adolphsson (via HelpOffice)
08 – 580 119 50 (val 2 i växeln)
E-post: ekonomi@efsab.se

Förvaltning

Teknisk förvaltare, vd
Mikael J: 08 – 580 119 50 (vxl)

Teknisk förvaltare:
Kenneth F: 08 – 580 119 50 (vxl)

Huvudkontor & Maskinhall

EFS AB, Saldovägen 5
177 62 Järfälla

Samma öppettider som kundtjänst

Besök & Leveransadress

El & Fastighetsservice AB
Saldovägen 5
177 62 Järfälla

Postadress

El & Fastighetsservice AB
Vasavägen 104
177 52 Järfälla

Garage och parkering

Brf Lädersättra: Du som vill ställa dig i kö för att hyra parkering kontaktar kundtjänst på 08 – 580 119 50 eller kundtjanst@efsab.se.

Brf Jakob: Du måste först ställa dig i kö hos SBC (0771-722 722) och få en plats anvisad. När ni har fått en plats anvisad meddelar SBC oss på EFS och därefter kontaktar vi dig.

All kontraktsskrivning sker på Saldovägen 5, Veddesta (Ingen hantering sker längre via EFS servicedisk på Vasavägen 104).

Övriga föreningar: Se respektive förenings information om vad som gäller.

Rulla till toppen